مدیر جدید کانون فرهنگی هنری "عاشقان امامت" روستای کوشکی ترکمن مانه و سملقان انتخاب شد
مدير جديد کانون فرهنگي هنري "عاشقان امامت" روستاي کوشکي ترکمن مانه و سملقان انتخاب شد
در نشست مدیر ستاد فهمای استان با ارکان مسجد حضرت امیرالمومنین؛

مدیر جدید کانون فرهنگی هنری "عاشقان امامت" روستای کوشکی ترکمن مانه و سملقان انتخاب شد

مدير جديد کانون"عاشقان امامت" مسجد حضرت اميرالمومنين (عليه السلام) روستاي کوشکي ترکمن مانه و سملقان در نشست مدير ستاد فهماي استان با ارکان مسجد انتخاب شد.
شناسه خبر : 41236 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و در آستانه 15 مهر، روز ملی روستا و عشایر، با ارکان مسجد حضرت امیر المومنین (ع) روستای کوشکی ترکمن، نشست صمیمانه ای برگزار کرد و در این نشست مدیر جدید کانون "عاشقان امامت"  این مسجد انتخاب  و راهکارهای  ارتقاء فرهنگی و اقدامات اثرگذار  کانون های مساجد مورد بررسی قرار گرفت.

وی  در این نشست با عنوان اینکه موضوع فرهنگ و ارتقاء فرهنگی، بحث قابل توجه و بسیار  مهمی در شرایط امروز است، بر تلاش در این حوزه و دقت در برنامه های فرهنگی  بسیار تأکید کرد و گفت: امروز دچار جنگ فرهنگی هستیم و دشمن به واسطه ابزار آن به خانه های ما راه یافته و خطر  بیخ گوش ما است و جوانان و نوجوانان ما در خطر جدی این جنگ نابرابر هستند.

وی همچنین با تصریح این مهم که خسارت جنگ فرهنگی از جنگ نظامی به مرتب بیشتر و جبران ناپذیر تر است، گفت: اگر کسی در جنگ نظامی تیربخورد و کشته شود، شهید محسوب می شود و  به بهترین جایگاه می رسد، اما اگر در جن فرهنگی تیر بخوریم نکبت و بی آبرویی بدنبال خواهد داشت.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: موضوع ازدواج های زودهنگام ناآگاهانه و آمار بالای طلاق غیر قابل تصور در مناطق روستایی، کاهش آگاهی های دینی و  بی توجهی به یادگیری و ارتقاء آگاهی دینی در برخی نقاط و دیگر مواردی که نیاز دارد با به میدان آمدن فعالان فرهنگی برنامه ریزی دقیق  با آنها نقابله شود.

حجت الاسلام پاکدامن  با تأکید بر حضور بیشتر مردم در مساجد را از راه کارهای اصلی مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نام برد و گفت: اگر بتوانیم مردم را برای کار فرهنگی و حمایت از ضرورت فعالیت های فرهنگی آماده کنیم بدون شک می توانیم در برابر آسیب های اجتماعی و  تلاش دشمنان بایستیم.

وی همچنین با اشاره به همت و اراده جمعی مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی و تجسم این اراده در ساخت بنای فیزیکی مساجد همچنین ادامه داد: اگر والدین آگاه شوند که چه خطر بزرگی کودکان و نوجوانان مارا تهدید میکند بههمان ادازه که برای سخت افزار مسجد هزینه می کنند برای بنای فرهنگی نیز هزینه خواهند کرد.

وی همچنین به فعالان فرهنگی و مسجدی حاضر در این نشست که کمبود منابع مالی را  مهمترین عامل کمرنگ شدن فعالیت های مستمر مسجدی ذکر کردند نیز توصیه کرد: اگر منتظر مسئولان نهاد های مختلف باشیم تا بیایند و برای منطقه ما کاری انجام دهند، کاری از پیش نمی رود بلکه باید با همت مردمی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص ارتقاء فرهنگی قدم های استواری برداریم.

وی همچنین اضافه کرد: باید دانش آموزان نوجوانان و جوانان را با ارتقاء فرهنگی واکسینه کنیم و برای کار نتیجه بخش لازم است  به دنبال همراهی مردم باشیم.

گفتنی است، در این نشست «زهرا زرین فر»  به عنوان مدیر جدید این کانون انتخاب و برای تداوم برنامه های فرهنگی هنری در مسجد اعلام همکاری کرد.

پایان/